نظارت مستمر سازمان حج بر خدمات رسانی به زائران در مکه و مدینه
به گزارش سرويس بين الملل
خبرگزاري صداوسيما از مکه مکرمه؛ معاون ستاد عملیات انتقال زائران ایرانی به مکه مکرمه گفت: بر عملکرد شرکتهایی که در حوزههای اسکان، حمل و نقل و تغذیه با آنها قرارداد بستهایم، نظارت مستمر داریم تا خدمات این شرکتها به حجاج ایرانی طبق قرارداد ارائه شود.
ناصر حویزاوی افزود: خدمات رسانی به حجاج کشورمان در قالب 5 منطقه در شهر مکه و 8 مکتب در مشعر انجام میشود.
وی گفت: ستاد عملیات انتقال زوار به مکه روزانه بر فعالیتهای بخشهای مختلف و روند ارائه خدمات نظارت دارد و اگر اشکالی در فرایند آن ایجاد شود، ستاد، سریع به موضوع رسیدگی میکند.
حویزاوی از زائران خانه خدا خواست به نکات ابلاغی مدیران کاروانها و مسئولان مجموعهها توجه کنند و نرم افزار زائریار که کمک بزرگی به آنها برای یافتن مسیرها میکند را بر روی گوشی های تلفن همراه خود نصب کنند.
تردد زائران ایرانی خانه خدا در شهر مکه مکرمه با 296 دستگاه اتوبوس
مدیر حمل و نقل درون شهری حجاج ایرانی گفت: سازمان حج امسال با در اختیارگرفتن 296 دستگاه اتوبوس و در 21 خط طراحی شده، نقل و انتقال زائران کشورمان را در مکه مکرمه از هتل ها به ایستگاه های اطراف مسجدالحرام بصورت شبانه روزی به عهده دارد.
مرتضی نصراللهی افزود: این اتوبوس ها از چهار شرکت معتبر قوافل ، دره المنوره ، نقل الجماعی و القاعد زائران حرم خدا را از ایستگاه های مقابل هتل به مسجدالحرام و مسیر برگشت منتقل می کنند.
وی گفت: برای شناسایی اتوبوس ها و کنترل بهتر تردد آنها، روی شیشه جلو و عقب برچسب شماره هر خط مزیّن به پرچم جمهوری اسلامی ایران نصب شده است.